Kommunikations- og pressemedarbejder til Sankt Lukas Stiftelsen

Kan du skrive, så englene synger? Kan du vinkle historier og budskaber skarpt? Og har du lyst til at blive del af en organisation, der løfter en række vigtige opgaver inden for social- og sundhedsområdet? Så er du måske vores nye kommunikationsmedarbejder.

Om jobbet

Stillingen er placeret i en nyetableret kommunikationsenhed, der har til opgave at sikre en professionel håndtering af den interne og eksterne kommunikation, øge kendskabet til Sankt Lukas Stiftelsens indsatsområder og rådgive og servicere de forskellige driftsafdelinger i organisationen.

Som kommunikations- og pressemedarbejder skal du bidrage til at synliggøre Stiftelsens ekspertise og ydelser gennem produktion af indhold til eksterne medier og egne kanaler. Du bliver pennefører på en lang række formidlingsopgaver – fra artikler, pressemeddelelser, brochurer, kampagnematerialer, præsentationer m.v. Den digitale kommunikation bliver omdrejningspunkt for kommunikationsindsatsen. En vigtig del af jobbet vil derfor bestå i at producere indhold til vores sociale medier, hjemmeside og elektroniske nyhedsbreve. Du skal desuden bidrage til udvikling og implementering af nye kanaler, strategier, kommunikationskoncepter og kampagner.

Som del af den nye kommunikationsenhed vil du få mange varierede opgaver og stor medindflydelse på opgaveløsningen. Enheden er placeret ved Sankt Lukas Stiftelsens hovedkontor, og du vil i det daglige komme til at arbejde tæt sammen med centrale funktioner i organisationen, ligesom du vil få en stor kontaktflade til de forskellige driftsenheder.

Om dig   

Du er formentlig uddannet journalist, gerne med 1-3 års erfaring fra en kommunikationsafdeling eller nyhedsredaktion. Du kan også have en relevant kandidatgrad inden for kommunikation, retorik eller lignende, kombineret med dokumenteret redaktionel erfaring. Den ideelle kandidat har desuden indblik i og gerne erfaring med kommunikation inden for det social- og sundhedsfaglige område og kan demonstrere god politisk forståelse.

Du har følgende kernekompetencer:

  • Er en dygtig skribent og kan kvalitetssikre både egne og andres tekster
  • Har forståelse for mediernes virke og journalisternes arbejdsmetoder
  • Kender nyhedskriterierne til fingerspidserne og kan identificere og vinkle den gode historie
  • Har erfaring med digitale kanaler/platforme og teknisk flair
  • Kompetencer inden for grafik og videoproduktion vil være en fordel

Som person er du:

  • Opsøgende, engageret og idérig
  • Struktureret og målrettet
  • Venlig, imødekommende og hjælpsom
  • God til at samarbejde på tværs i en stor organisation med mange fagligheder

Ansøgning

Ansøgning mærket ”Kommunikationsmedarbejder” sendes til jebl@sanktlukas.dk senest den 4. maj 2022. Du må meget gerne vedlægge eksempler på artikler og tidligere opgaver, du har løst.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Jeanette Blom på jebl@sanktlukas.dk eller tlf. +4526753853. Vi vurderer indkommende ansøgninger løbende.

Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst med Danske Regioner efter reglerne om Ny Løn.

Sankt Lukas Stiftelsen er en over 120 år gammel organisation og en mangfoldig arbejdsplads for ca. 500 medarbejdere og mere end 100 frivillige. Vi hviler på et stærkt, folkekirkeligt værdigrundlag med fokus på medmenneskelighed, høj faglighed og professionalisme. Vores aktiviteter omfatter hospice, udgående hospiceteam, børne- og unge hospice, plejehjem, krisecenter, daginstitution, rådgivning og kursusvirksomhed på vores refugium i Smidstrup Strand. Vi har driftsoverenskomster med regioner og kommuner og samarbejder med erhvervsliv, fonde, andre civilsamfundsorganisationer og faglige netværk. Læs mere om os på www.sanktlukas.dk.