Controller/økonomisk specialkonsulent

Har du lyst til at være en del af en professionel økonomiafdeling med fokus på høj kvalitet og service inden for økonomistyring og regnskab? Så er du måske vores nye kollega.   

Vi søger en kollega til vores team, der kan være med til at løfte og implementere økonomistyring og ledelsesinformation i en organisation med en bred vifte af forretningsområder. Du skal være ansvarsbevidst og analytisk stærk og sætte pris på at arbejde tæt sammen med mange forskellige faggrupper. Som medarbejder hos os vil du blive en del af en arbejdsplads med en positiv og uformel stemning, samt gode kolleger, der er parat til at hjælpe og sparre.

Vi tilbyder:

I økonomiafdelingen understøtter vi alle enheder på Stiftelsen med økonomisk overblik og indsigt samt forståelse for enhedernes egen resultatpåvirkning. Som controller kommer du til at spille en vigtig rolle i at støtte og udfordre enhederne i deres økonomistyring, ligesom du skal hjælpe med at udvikle ledelsesinformation, som giver forståelse og indsigt i de økonomiske sammenhænge på en let tilgængelig måde. Vi er pt. i en udviklingsproces med implementering af nyt styringsparadigme, hvorfor vi har fokus en bred vifte af optimeringsmuligheder.

Du vil blive en del af et team, der sammen skal løfte afdelingens mange varierede arbejdsopgaver, herunder løbende udvikling, forbedring og optimering – og du vil derfor få mulighed for at sætte dit eget aftryk på arbejdsopgaverne.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udarbejdelse og udvikling af virksomhedens månedlige rapporteringer til enhedslederne
  • Optimering og forbedring af processer, herunder etablering af kontroller og procedurer
  • Assistere med udvikling af økonomistyringskoncepterne
  • Løbende afstemning af regnskabsposter og systemer
  • Controlling af regnskabsdata
  • Udarbejdelse af projektregnskaber
  • Deltage i udarbejdelse af kvartals- og årsregnskab samt budget- og forecastproces
  • Analyse af regnskabs- og nøgletal
  • Bistå med indkøbsaftaler, kontrakter og markedsafdækning
  • Ad hoc-opgaver inden for økonomi og regnskab
  • Medvirke til et godt samarbejde med revisor, bank, offentlige myndigheder mv.

Vi søger en kollega der:

  • Har en relevant uddannelse inden for økonomi og regnskab med 5-8 års erfaring fra en tilsvarende stilling
  • Er analytisk, logisk tænkende og har evnerne til at gennemskue og se tendenser i økonomiske data
  • Kan arbejde med Excel på højt niveau og er vant til at analysere data
  • Arbejder selvstændigt og struktureret på et højt fagligt niveau
  • Har en positiv tilgang og et godt humør samt vil trives i en mindre afdeling
  • Er venlig og imødekommende og kan formidle komplekse økonomiske problemstillinger og analyser til alle faggrupper
  • Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med brug af Navision og PowerBI
  • Det er ligeledes en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet omkring indkøbsaftaler
  • Lyder ovenstående som noget for dig, vil vi glæde os til at høre fra dig.

Ansøgning og ansættelsesforhold

Stillingen er på fuldtid, og du vil referere til økonomichefen. Løn- og ansættelsesvilkår følger de regionale overenskomster.

Tiltrædelse 1. marts eller efter aftale. Send ansøgning og CV mrk. ”Controller/økonomisk specialkonsulent” til job@sanktlukas.dk senest d. 9. januar 2023. Vi planlægger at holde ansættelsessamtaler i uge 3.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Line Lykke-Meyer på telefon 3085 2468.